Címkék, meg minden...

...jó VOLT!

2011.07.03. 13:52 - Ungárische Spráche Alkohol

Címkék: volt

  Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy soros EU-s elnökségünk, mely hivatalos bulija a XIX. VOLT Fesztivál lett.

  Ez a cikk nem a soros elnökségről fog szólni - hanem, akár mennyire is nehéz volt kitalálni, a VOLT-ról. (Kisbetűs rész, sokan nem tudják, miért VOLT a neve: nos, mert a kilencvenes évek elején egy helyi kultúrális újság neve volt ez, s innen a név, ha jól tudom...)

 

   Sokat változott a rendezvény, a helyszínt is erősen fejlesztették, és a fellépőkön sem spóroltak – a VOLT így végérvényesen Európai szintű fesztivál lett. Ha más nem, akkor a technológia miatt: idén már itt is teljesen megszűnt a készpénzforgalom, egy fesztiválkártyával lehetett csak mindenért fizetni. Sokan féltek a rendszertől, de szerintem nemcsak gyors, s átlátható, hanem ami fontosabb: kényelmes. Apropó, kényelem. Bár nem szeretnék belekötni, hogy a VOLT-os különvonatot miért KÚLONvonatnak írták a Keletiben:) kifejezetten javaslom, hogy jövőre azzal jöjjön le, aki teheti. Aludni ugyan nem lehet rajta, hisz élő DJ, hangos zene, ajándék energiaital - de ki akarna aludni, mikor olyan élményei lehetnek, hogy egy GYSEV főellenőrrel headbangel egy AC/DC számra?

 

  

  A keddi „0. nap” még csak bemelegítés volt – a Nagyszínpad még nem is működött – a Budapest Bár, a Magna Cum Laude fellépése és a Napozz Holddal (A Kispálfilm) vetítése határozta meg az irányvonalat – de mivel én csak aznap éjjel érkeztem, ha a Kedves Olvasó elnézni nekem, nem írok úgy, mintha ott is lettem volna.

  Bezzeg a szerdai, első nap már tolongtunk a színpadok közt: Neo, Balkan Fanatic, Colorstar, Erik Sumo Band, Copy Con, Anima Sound System és még rengeteg nevet sorolhatnék, kik gazdagították aznap a programot.

  Jómagam három együttest emelnék ki: egyik az Asian Dub Foundation, amely sokadszor bizonyította szememben, hogy szar; a szerb Emir Kusturica, aki hatalmas hangulatot varázsolt és persze az Alvin és a Mókusok, akik pusztán az egyik legjobb koncertet tették le az asztalra...

 

  Természetesen nem hagyom ki a My Chemical Romance-ot sem, mely szintén ezen a napon lépett fel: ugyan még csak tíz éve létezik, de ez alatt már annyi szakmai díjat gyűjtöttek be, amennyit egy velük azonos kaliberű zenekar talán egész pályafutása során sem tudott volna összesírni magának. Persze ettől még – tudom, ezért hideget-meleget fogok még kapni – nekem csak egy emos zenekar marad a sokból…

 

  Csütörtök, csütörtök... elég vicces nap volt, bevallom. Először is kaptam a Civil Faluban egy ajándék bónt, amit be lehetet váltani 5 Sopronira - de csak délig. Hogy tényleg, vagy csak bekamuzták, hogy gyorsak legyünk, sosem fogjuk megtudni - viszont két dolog tény: egyik, hogy ajándékot nem utasítunk vissza, másik, hogy nem szeretem a sört. Köztes megoldásként 3 nagyon csinos lányt megvendégeltem, hogy közben egy kis interjút készítsek velük, amivel az volt a baj, hogy ők becsempészett Jägerrel hálálták meg - nem kis adagokkal.

  A fentieknek megfelelően az általam amúgy sem kedvelt szarka tarka farka Kowalsky koncertjéről lemaradtam, de az Eddára már odatülekedtem. Tavaly egy cikkemben azt írtam, kellett nekik 20 év, hogy megtanuljanak igazi jó koncertet adni (persze azt sosem vitattam, hogy nagy együttes, de a koncertek mindig átlagosak voltak kb. 2009-2010 év elejéig...) hát ezt most fokozottan tartom: az immár 60 éves Pataki Attila olyan energiabomba volt a bulin, hogy a nézésbe belefáradtam... (plusz nem volt ám mindennapi, hogy a közönség sorai közé kijön a fellépő, meg is volt zavarodva az in-kal szeku ricsi...:)

 

  Ez után következett az egyik nagy meglepetés a VOLT-on - számomra. Kezdtem előrébb furakodni, mondván mindjárt Tankcsapda (életem első csapda koncertje, ahol zárt cipőben, s nem szandálban voltam:) előtte még valami amerikai Primus, vagy mi, átvészeljük. Köhömm... a Primusról ekkor még nem tudtam sem azt, hogy világhírű, sem azt, hogy egy alterjazzcountrymetál koncerten ilyen véres pogo van. Sebaj, jó buli kerekedett belőle, főleg, miután félidőben eszembe jutott, hogy hát héééé', mégiscsak hallottam róluk, ők készítették a South Park főcímzenéjét:)

  Amúgy elég laza esettel szembesültem itt: a koncert felénél a buli közben kb. 10-12 méterrel hátrébb terelték az első sort, amit először nem értettem (bedobtak egy lufit az énekesnek, azt hittem, az volt a baja) aztán elmondta a helyi ész, hogy a helyzet az, hogy ekkora szélben (tényleg hatalmas volt) a Nagyszínpad rá fog esni a közönségre, ha nem erősítik meg percek alatt - de szerencsére a (biztosítókötél nélkül mászó:) alpinisták kb. 30 perc alatt összegumipókozták a színpadot. Szó szerint. Így 5 perccel a Csapda kezdete előtt visszaengedtek mindenkit... A Csapdáról most nem írok, jó volt, és kész, s az időnek hála nem a pirotechnikával voltak elfoglalva (le kellett állítani) hanem a zenével. Szerencsére. Remélem tanultak belőle, s ezentúl nem erőltetik...
 

 

  Mi van még... ja, igen, SUM41, legalább 10.000 napijegyes volt csak miattuk, így asszem, megérte elhozni őket. Amúgy nem is rosszak... Dub FX, R-Go is volt utána, de azokat passzoltam.

 

  Töredelmesen bevallom, bár pénteken sok sztár lépett fel a Nagyszínpadon (Quimby, az ausztrál Pendulum és az amerikai Moby) és végig a MOL-színpad műsorát élveztem – Fish!, Dalriada (megfűszerezve a Fajkusz Bandával) Csík Zenekar, Bikini, Beatrice volt a napi adagom. Illetve nekem ennyi VOLT, ugyanis szombat reggel haza kellett jönnöm, így az utolsó nap (The Ting Tings, Thirty Second to Mars, Paul Kalkbrenner, Irie Maffia, Pál utcai Fiúk, 30Y, Subscribe, Hiperkarma, Supernem stb.) nekem kiesett. Mondjuk mivel ebből csak 3 együttest bánok, túléltem, Paul-al pedig úgyis találkoztam jó pár napja egy interjú miatt.

 

 

  Hát kb. ennyi volt hosszabb gyorsjelentésem. Szeretem a VOLT-ot, mert szép helyen van, még tartja az igazi fesztiválhangulatát, mint pl. Hegyalja (s nem, mint a Sziget...) a várost nem viseli meg; a szervezők sok apróságra gondolnak stb. A felhozatal nem rossz, bár a hangosítás még mindig közepes. Egyetlen jótanács: a napijegyesekre gondolva jövőre a GYSEV várója ne zárjon be éjszaka - köszönjük:)

 

 

VOLT Fesztivál 2011 - Sopron

2011. június 28.- július 2.


Bérlet 19.990.- Forinttól (fontos infó jövőre: minden bérlet előre elfogyott, időben megvenni!); helyszín 10/10; árak 6/10; fellépők 9/10; hangulat 9/10.

Szép VOLT, jó VOLT, egyszer tán' majd megtanulnak hangosítani is, de akkor is

A bejegyzés trackback címe:

https://nyarifesztivalok.blog.hu/api/trackback/id/tr73034685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása